İş Başvuru Formu

  • Pozisyon Seçimi
  • Kişisel Bilgiler
  • Referanslar
  • CV Yükleme

About the position

METU-GUNAM is Turkey's most important, comprehensive national research center that focuses on solar energy technology. Our organization has the mission to become a global player in its field. After the new status of our organization, we are looking for a Purchasing Executive for the newly established structure.

 

General Qualities

  • University degree, graduated from relevant departments,
  • At least 7 years of experience in the management of purchasing processes, preferably in energy sector
  • Having a good command of Law 6550 or universities or foundation companies or public procurement legislation, experienced in effective bargaining and supplier management,
  • Experienced in R&D projects,
  • Experienced in market research,
  • Able to produce alternative solutions by analyzing needs well,
  • Has an advanced level of English,
  • Advanced use of MS Office programs, preferably experienced in any of the ERP programs,
  • Researcher, innovative, attaching importance to personal and career development,
  • Responsible, attentive and careful,
  • Having high communication skills, deliberative and persuasive ability,
  • Male candidates must have completed military service,
  • Having a "B" class driver's license and able to drive actively.

 

Duties and Responsibilities

  • Carrying out procurement processes on behalf of the organization,
  • Managing supplier relations and maintaining continuous communication,
  • Organizing supplier meetings and measure performance in order to increase the efficiency of purchasing processes,
  • Following the purchases within the framework of the annual budget and performing the budget allocation processes correctly,
  • Ensuring that the products to be procured are carried out in a timely and correct manner,
  • Ensuring that activities are carried out in accordance with the plans in order to adapt to strategic planning,
  • Conducting price and market researches in order to meet purchasing demands from the in-house units, to manage the process in accordance with the procurement and tender legislation,
  • Conducting cost analysis and price negotiations,
  • Developing and keeping the supplier company wishing to enter the supplier list meets the required standards,
  • Managing customs procedures and processes,
  • Carrying out and managing national and international supplier relations,
  • Reporting to senior management at certain times,
  • Developing projects and taking part in project groups in order to ensure efficiency,
  • Making root-cause analysis to eliminate problems encountered in purchasing processes.

İş ilanı hakkında

Alanında küresel bir oyuncu olma misyonu ile, güneş enerjisi teknolojilerinin geliştirilmesinde Türkiye'nin önde gelen ve en kapsamlı ulusal merkezi olan ODTÜ-GÜNAM'da, yeni statüye kavuşması sonrası kurulan organizasyonunda görevlendirilmek üzere, Muhasebe ve Mali İşler ile ilgili sorumluluklarını üstlenecek takım arkadaşı arıyoruz. 

 

Genel Nitelikler

  • Üniversitelerin ilgili bölümlerinden lisans mezuniyet derecesi, tercihen kamu destekli ArGe, yüksek öğrenim kurumları mali mevzuatı ve proje bazlı mali süreçlere hakim
  • Muhasebe alanında en az 3 yıl deneyimli
  • Tercihen Muhasebe Programları’nı etkin kullanabilen ve kurulum sürecine hakim
  • Microsoft Office Programları’nı etkin kullanabilen
  • Yazılı ve sözlü iletişim, zaman yönetimi, organizasyon, işi sahiplenerek sonuçlandırma becerilerine sahip
  • Yoğun, hareketli ve esnek çalışma temposuna ayak uydurabilecek
  • Hesaplama, raporlama ve analiz yetenekleri güçlü, yetkin ve takipçi
  • Tercihen orta derecede İngilizce bilen
  • Erkek adaylar için askerlik görevini tamamlamış
  • B Sınıfı Ehliyet sahibi ve aktif araç kullanabilen

 

İş Tanımı

Aday, ODTÜ-GÜNAM’da Muhasebe ve Mali İşler Sorumlusu olarak görev alacak ve aşağıdaki görevlerden sorumlu olacaktır.

  • Merkez içerisindeki tüm muhasebe kayıtlarını tutmak,  
  • Muhasebe kayıtlarının kanuna uygun ve zamanında yapılabilmesi için gereken evrakları düzenlemek, bu evrakları arşivlemek ve takip etmek,
  • Tahsilat ve ödeme iş akışlarını takip etmek, kayda almak ve raporlamak,
  • Finansal tabloları hazırlamak ve sunmak,
  • Banka ve resmi kurumlarla iletişim ve yazışmaları gerçekleştirmek, 
  • Finansal tabloları hazırlamak ve sunmak,
  • Bordro işlemleri ile ilgili koordinasyonu sağlamak.

Başvuru sahibinin

Referans-1

Referans-2

Lütfen CV'nizi PDF dosyası olarak yükleyiniz.